utorok 8. augusta 2017

Urob si sama | Lush fun plastelína

Dlhšie som sa neozývala, ale má to celkom zábavné vysvetlenie o ktorom vám poviem v úplne inom článku, ktorý plánujem už dlhšie, len sa neviem vyjadriť v ňom tak, akoby som potrebovala. Takže si na neho ešte asi počkáte.
Dnes vám ukážem ako vyzerá u mňa kreatívny, ale horúci deň. Nechcelo sa mi líčiť (v tomto teple vôbec), tak som hľadala ako zábavu niečo iné. Inšpirovala som sa lushom (v ktorom som bola pred pár týždňami a nákup vám ukážem snáď čoskoro!) a ich slávnou voňavou plastelínou.
"Lush" domáca plastelína
Na youtube je neskutočné množstvo návodov ako si vyrobiť vašu vlastnú plastelínu. Ja som čerpala z nich + som dopĺňala ingrendiencie z oficiálnej lush stránky (vďaka bohu, že majú verejné zloženia)

Na prípravu svojej vlastnej lush plastelíny budete potrebovať: misku, lyžičky (odmerky)


ďalej kukuričný škrob, mastek


glycerín (alebo sprchový gel), arómu, farbivo.


Postup je už potom neskutočne jednoduchý. Vsypeme kukuričný škrob a mastek v pomere 2:1.


Pridala som svoje sypké farbivo (a poriadne to s ním prehnala, napriek tomu, že to nie je vidieť).


A napokon som zabudla fotiť. To je v postupe totiž dôležité! Pridala som sprchového gélu asi rovnako ako masteku a začala som miešať až sa nevytvorila hmota podobnej plastelíne. Ak hmota moc lepí, pridajte suché ingrendiencie. Ak opadáva, pridajte glycerín.

Keďže som tam mala strašné množstvo farbiva, polovicu som vyhodila a vytvárala novú zmes, aby som to doladila (ak by som to nespravila, hmota by farbila). Bol z toho strašný neporiadok a mala som  chuť to vyhodiť von oknom. Ale čo.
Mimochodom, také upozornenie - ak budete plastelínu vytvárať a finálny produkt sa vám vydarí, nemôžte skladovať len tak na vzduchu, lebo to ztvrdne.


Tu je finálny výsledok. Na dotyk  to malo naozaj konzistenciu plastelíny. Dalo sa s tým hoc čo tvoriť, trošku to penilo, držalo to  tvar, pekne voňalo, vodu divne zafarbilo. Takže asi to naozaj funguje, ale aj tak mi to príde ako zbytočná strata času... Možno tie originál od lushu sú lepšie, ale ak mám hodnotiť túto domáciu, tak by som si ju už viac krát nespravila. 


A čo vy? Vyskúšali by ste si niečo takéto doma? Poprípade čo ďalšie by ste tu chceli vidieť? Bavia vás aj takéto články? Dajte určite vedieť.

2 komentáre:

  1. Ani som netušila že plastelína sa dá vyrobiť aj doma :D Vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem, či je rovnaká ako tá od lushu, ale plastelínou sa nazývať dá. Ak ju vyskúšaš, určite daj vedieť či sa podarila a či si spokojná :D

      Odstrániť